מהי מקלחת נגישה? ‏

כאשר מעצבים מקלחת נגישה, הדבר הראשון שעליך לשקול הוא המרחב. זה לא אמור לעלות על 72 מטרים רבועים. זה צריך להיות לפחות 30 סנטימטרים רוחב על 36 סנטימטרים. החלל צריך להיות נקי מכל חסימה. בנוסף, מושב המקלחת צריך להיות קל להגיע ויש לו מקום לשמפו וסבון. טמפרטורת המים היא שיקול חשוב נוסף כשאתה רוצה מקלחת נגישה.

מקלחות נגישות אמורות להיות קלות לשימוש. הם אמורות להיות מסוגלות להכיל אנשים בכיסאות גלגלים או בישיבה. זה צריך להיות עם תופסן או מושב מתכוונן כדי למנוע מהאמבטיה לגלוש. זה צריך להיות מתוכנן שהמקלחת שיורדת לכיוון הניקוז. זה גם צריך להיות קל לנקות ולשמור, מה שהופך אותו יותר מושך למשתמשים פוטנציאליים רבים. מקלחות נגישות אמורות להיות נגישות.

הנגישות של מקלחת נגישה צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהתכנון. תא המקלחת צריך להיות קל לכניסה וליצאה. נגיש למשתמשים בכיסאות גלגלים, תא המקלחת צריך להיות קל גם להיכנס ולצאת. המושב צריך להיות נוח בעלי בטיחות. רצוי גם לספק מקום לשבת או לעמוד. צריך להיות עזרה במעקה על מנת לעזור לאנשים עם מוגבלויות לעמוד בזמן שהם מתקלחים. אם אפשר, חדר אמבטיה נגיש צריך להיות נגיש לכיסא גלגלים, אבל לא צריך להיות השיקול היחיד.

כאשר מתכננים מקלחת נגישה, רצוי לשקול נגישות. המקלחת צריכה להיות מתוכננת כדי להכיל את כל סוגי המוגבלויות והמשתמשים. זה צריך להיות נוח וקל להיכנס ולצאת, וזה צריך להיות קל לשימוש מכיסא גלגלים או תנוחת ישיבה. זה צריך להיות גם נוח באחיזת ידיים וראש מקלחת. חשוב לתכנן את העתיד ולשקול משתמשים עתידיים בזמן התכנון. מקלחות נגישות נעשות חשובות יותר, ולכן עיצוב המקלחת צריך לשקף זאת.

נגיש לאנשים עם מוגבלויות, השירותים צריכים להיות נגישים בקלות. מקום להחזקת ידיים ואחיזת מעקה. איש מקצוע יצטרך לשנות את חדר האמבטיה אם המקלחת אינה נגישה לאנשים נכים. בנוסף לדרישות הנגישות, מקלחת נגישה לנכים צריכה להיות נוחה לאדם עם מוגבלויות.

יש לתכנן מקלחת נגישה לכיסא גלגלים באופן ידידותי למשתמש. זה אמור להיות קל עבור האנשים שאמורים להשתמש, וזה צריך להיות מתוכנן עבור כיסא גלגלים או תנוחת ישיבה. כדי לסייע לאלה עם ניידות מוגבלת, כדאי לתכנן מקום ללאחוז ידיים. מקלחות נגישות צריכות להיות מתוכננות היטב ובנויות להכיל את כל סוגי המוגבלויות. וגם לשמור על תנאי התברואה באמבטיה.

מקלחת נגישה לכיסא גלגלים צריכה להיות ידידותית למשתמש ומעוצבת לצרכים של אנשים עם מוגבלות. זה צריך להיות קל לגישה ושימוש, ונגיש משני מקומות ישיבה ועמידה. מעקה תפיסה נגישים וגישה לאחוז ידיים צריכים להיות מתוכננים בחלל המקלחת. הדלתות אמורות להיות קלות לניקוי. אסור שיהיו סדקים, קצוות חדים או כל דבר אחר שיכול לא להיות נגיש או מזמין עבור האדם עם המוגבלות. רצוי שלא יכיל חסימות ומחסומים אחרים.

השירותים צריכים להיות נגישים לחולים עם מוגבלויות במהלך השיקום. מקלחת נגישה לכיסא גלגלים צריכה להיות נגישה גם לאנשים עם מוגבלויות אחרות. רצוי לתכנן את נגישות האמבטיה ,מקלחת וחדר שירותים. רצוי שזה יהיה נגיש לנכים. זה צריך להיות קל לשימוש. השירותים צריכים להיות נוחים למשתמשי כיסא הגלגלים.

פרטים נוספים: http://מקלחת נגישה hangasha.co.il