הדמיית זקיק השיער – האם ממריץ זקיק השיער יעיל? ‏

במחקר זה, אנו מדמים לראשונה את צמיחת זקיקי השיער וצפיפות הזקיקים בסביבה סופית באמצעות מודל מתמטי. מודל זה משתמש באוטומטון זקיק (FA) ובמודל גרדיאנט כדי ליצור את המידע שבבסיס. התוצאות מיוצגות כרצף של לוחות, שכל אחד מהם מציג את מספר המחזורים בצמתים של רשת מרחבית. כל קודקוד נמצא בהתחלה בשלב A, ופרק הזמן של המעבר הוא אקראי. הזמן ההתחלתי הוא קרוב ל-20 שנה לכל זקיק, והסימולציה פועלת למשך זמן סופי. במהלך כל סימולציה, מספרים אקראיים מצוירים בצורה אקראית נבחרים, מה שמביא להתפלגות של הזמן בין המעברים. עבור כל צומת, הזמן הממוצע בין שני מעברים מופחת בחודש.

ההליך אינו דורש זמן השבתה וניתן לשילוב עם הליכים אחרים. תופעות הלוואי יכולות לכלול אדמומיות עדינה, עקיצות או פליטת עור. יש חולים שחווים יובש או עור מגורה, אך תופעות הלוואי הללו נדירות וייפתרו בתוך יום. יש אנשים שלא יוכלו לחזור לעבודה יומיים עד חמישה ימים לאחר הניתוח. הליך מגע יכול להיות הכרחי אם הסימולציה לא תפיק את התוצאות הרצויות.

למחקר הזה, בחרנו את דגם הרובוט הזקיק. דגם זקיק השיער של אוטומטון מתרבה במאפיינים איכותיים וכמותיים של זקיקי שיער. מודל האוטומטון הזקיק הסטוכסטי מספק התפתחויות דומות של שלושה שברים של זקיקים, ומאפשר לנו להסביר את התנודות בשלב A ו-T. באמצעות מודל אוטומטון זקיק סטוכסטי, אנו יכולים לדמות את הדינמיקה של שדה זקיקים בסביבה מבוקרת.

התהליך של הדמיית זקיק השיער כרוך בהשתלת חלקיקים זעירים של פיגמנט קרקפת מתחת לעור. הפיגמנטים נועדו לשכפל את צפיפות השיער הקצר, והטכניקה משתמשת בגלגלת המכילה מספר יתדות טיפול. הפיגמנטים קבועים למחצה וזמינים בצבעים שונים. צבע השיער של האדם יותאם על ידי ערבוב הפיגמנטים.

חוקרים משתמשים בשיטה זו כדי להעריך את שיעור הגדילה של שערות רגל בודדות לאחר מריטת שערות. מהירות צמיחת השיער של אנגן נקבעה ואורך שערות האנגן המחושבות. בעזרת הפרמטרים שנגזרו מהניסויים, הונחו סימולציות מונטה קרלו של תהליך הצניחה מחדש של השיער. החוקרים גם חקרו את השפעת מרווח הזמן בין מפגשי מריטה מרובים.

הנתונים הנוצרים מהסימולציה מראים כי זקיקי שיער מתים או ממזערים לאחר המספר הקריטי של מחזורים רצופים. על ידי שילוב של תוצאות אלה, מודלים של תבניות שיער יכולים לשחזר את התהליכים האבולוציוניים שמובילים להתרחשות של דפוסי שיער שונים. לדוגמה, כאשר נשירת שיער נגרמת על ידי גנטיקה, המודלים של נשירת שיער יכולים לסייע בזיהוי המנגנון המדויק העומד מאחורי התופעה. זקיקי השיער של מתנדבים לא אלופיים מציגים שיפוע של נשירת שיער.

אפשרות נוספת לשילוב שיער דליל היא שימוש בזקיקי שיער מלאכותיים. ידוע כקעקוע קרקפת, הדמיית זקיקי שיער ניתן לבצע על הקרקפת באמצעות פיגמנטים המשתלבים עם העור. הדמיית זקיק שיער כרוכה בשני טיפולים ובדרך כלל כרוכה בשניים. קעקוע פיגמנטציה מיקרו משתמש בדיו מיוחד המושתל בקרקפת. טכניקה זו יכולה להסתיר צלקות על הראש.

השתלת שיער משאירה פערים על הקרקפת, אבל זקיק שיער מדומה יכול להיות מוחדר באזורים אלה. בגלל שזקיקי השיער מוחדרים באזורים של הקרקפת בהם יש חוסר בשיער, קעקוע SHFR יכול לעשות שינוי דרמטי. בנוסף, קעקוע של קו שיער יכול לעשות הבדל גדול. יש כמה שיטות להשגת התוצאות הרצויות עם קעקוע, אבל הנהלים האלה יקרים ולא לכולם.

אם דילול שיער השאיר אותך עם ראש קירח, אתה צריך לשקול את טיפול הדמיית זקיק השיער. הוא יכול לשחזר את מראה הכתר ולהסוות את האזור שבו נשירת שיער היא הכי בולטת. תהליך סימולציית השיער הוא הליך קוסמטי המבוסס על קעקוע מיוחד. רופא מנוסה חייב להיות מועסק כדי לבצע את ההליך. לאחר מכן, תוכל לרכוש שוב ביטחון אם תיראה עבה יותר באופן טבעי.