בחירת תחליפי הבשר הנכונים

ישנם תחליפי בשר רבים ושונים הזמינים כיום. בעוד אפשרויות אלה יכולים להיות בריאים, עליך לשקול שלהם נתרן, שומן רווי תוכן כדי להבטיח כי אתה מקבל את החומרים המזינים הדרושים לך. בחירת תחליף הבשר הנכון תלויה במה שאתה רגיל לאכול וממה שאתה מנסה להימנע. תחליפי בשר מגיעים בצורות רבות וניתן לעבד אותם יתר על המידה. מסיבה זו, הם לא יכולים להיות ההימור הטוב ביותר שלך.

מהם תחליפי בשר?

ישנם סוגים רבים של תחליפי בשר זמינים. חלקם עשויים ממוצרים מן החי, בעוד שאחרים טבעוניים או צמחוניים. תחליפי בשר כוללים לעתים קרובות מוצרים מן החי או מרכיבים מתסיסה. כמה תחליפי בשר עשויים אפילו מסויה או שעועית. בנוסף לבשר, תחליפים אלה עשויים להכיל סוכרים, חניכיים או טעמים מלאכותיים. הם עשויים גם להיות עשירים בנתרן. קרא בעיון את התוויות כדי לקבוע אם הן מתאימות לאורח החיים ולצרכים שלך או לא.

שוק תחליפי הבשר העולמי נשלט על ידי אירופה, שהניבה כמעט מחצית מכלל הכנסות השוק בשנת 2017. בשנת 2017, האזור האירופי היווה כמעט שליש מהשוק, או 38.5% מסך ההכנסות. דומיננטיות זו מיוחסת לעלייה במודעות הצרכנים לגבי דיאטות ללא בשר. דוח זה כולל נתוני שוק ותחזיות למספר קטגוריות של תחליפי בשר. בנוסף, הדוח מספק תובנות מפורטות על שוק תחליפי הבשר העולמי, כולל הנהגים והאתגרים שלו.

למרות שהמונח" תחליף בשר " הוא מושג רחב, המונח שימש לפריטי מזון מבוססי חלבון בעלי טעם ומרקם דומים לבשר. לדוגמא, ג ' קפרי הוא ירק שנראה כמו בשר, אך אין לו יתרונות תזונתיים דומים. בעוד שלג ' קפרי יש תכולת חלבון נמוכה יותר מבשר, הוא מקור גבוה לפחמימות וסיבים תזונתיים. להמבורגרים שעועית וטופו יש מרקם וטעם דומים לבשר, אך הם גם עשירים בחומרים מזינים ותרכובות אחרות.

מהי האלטרנטיבה הטובה ביותר לבשר?

ישנם סוגים רבים של תחליפי בשר. הבריאים ביותר הם טבעיים ומעובדים באופן מינימלי. הם כוללים שעועית, אגוזים, עדשים וטמפה. מותגים רבים מחקים את הטעם והמרקם של בשר אמיתי במתכונים טעימים. תחליפי בשר אלה קלים למצוא וניתן להשתמש בהם במקום בשר במתכונים. עם זאת, רבים אינם בריאים כמו בשר אמיתי מכיוון שהם מעובדים ויכולים להכיל רמות גבוהות של נתרן.

סייטן הוא תחליף בשר מצוין. עשוי מגלוטן חיטה, סייטן בעל מרקם דומה לבשר ברווז. אתה יכול לעשות סנדוויצ ' ים מתוך זה או לשים אותו על פיצה. שלא כמו סויה, סייטן עשיר בחלבון ויכול לקדם ירידה במשקל. סייטן הוא גם מזון עתיר חלבונים שיכול לספק ארוחה משביעה ללא ההשפעות השליליות של אכילת יותר מדי בשר. כמה חלופות לבשר כוללות סייטן, בוק צ ' וי וסויה.

תחליפי הבשר הטובים ביותר הם אלה בעלי אותו טעם, פרופיל מקרונוטריינט וחוויית בישול כמו בשר אמיתי. כמה תחליפי בשר, כמו ההמבורגר הבלתי אפשרי, מדממים במהלך הבישול, אשר נגרמת על ידי נוכחות של חמה, חלבון שנמצא בבשר. עם זאת, תחליפי הבשר הטובים ביותר אינם מיועדים אך ורק לצמחונים, וכמה מותגים מכוונים לא צמחונים כמו גם לאוכלי בשר.

כיצד לבחור תחליפי בשר?

זה יכול להיות קשה למצוא תחליפי בשר שיספקו את התשוקה והטעם שלך כמו הדבר האמיתי. למרבה המזל, יש כמה אפשרויות נהדרות בשוק שיכולות לעזור לך להקל על המעבר הזה. תחליפי בשר הם חלבונים צמחיים המחקים את הטעם והמרקם של בשר אמיתי. תחליפים דמויי בשר אלה הפכו פופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות, והפכו את האכילה הצמחונית והטבעונית לקלה יותר. המשך לקרוא כדי לברר פרטים נוספים על הסוגים השונים העומדים לרשותך.

ישנם יתרונות רבים לאכילת חלופות שאינן בשריות. ראשית, תימנע מחולי סלמונלה או אי-קולי. חיידקים אלה נמצאים לרוב במזונות מן החי הגולמי. אבל תחליפי בשר לא חייבים להיות גולמיים. אז אתה עדיין תקבל את החומרים המזינים מהם. בנוסף, הם לא צריכים להיות מבושלים כמו בשר. אבל אם אתה מודאג מאכילת בשר לא מבושל, אתה בהחלט צריך לחפש תחליף בשר.

בעוד שההבדל בהרכב התזונתי של תחליפי בשר אינו דרמטי כמו בבשר אמיתי, חשוב לדעת את ההבדלים העיקריים ביניהם. באופן כללי, תחליפי בשר צריכים להיות בעלי תכולת חלבון גבוהה יותר ולהוריד נתרן ושומן רווי. אם אינך בטוח לגבי ההבדלים, בקש ייעוץ מהדיאטנית שלך. מוצרים אלה נוטים יותר להועיל לבריאותך ולסביבה מכפי שניתן היה לצפות, לכן הקפד לבקש עזרה מהדיאטנית שלך.